Rauniokirkko

Kuva rauniokirkosta kesällä

Porvarintie 38, 64700 Teuva

Tulipalossa tammikuussa 1950 tuhoutuneen kirkon kuoriosa ja sakaristo on kunnostettu kaikkien entisten kirkkojen muistomerkiksi. Seurakunta kokoontuu rauniolle iltakirkkoihin, konsertteihin ja jouluaaton hartauteen. Rauniokirkossa järjestetään kesäisin myös häitä. Vanhalla kirkkomaalla sankariristien keskellä on kuvanveistäjä Eino Räsäsen vuonna 1948 valmistama muistomerkki talvi- ja jatkosodassa kaatuneiden muistoksi. Hautausmaalla on myös vapaussodassa ja vakaumuksensa puolesta kaatuneiden, Karjalaan jääneiden ja muualle haudattujen muistomerkit.

Rauniokirkko sijaitsee vanhalla hautausmalla, ja sinne tullessa auton voi jättää hautausmaan parkkipaikalle hautausmaan takaosassa. Sinne on viitoitettu kulku Porvarintieltä hautausmaan sivulta. Rauniokirkon vieressä on kappeli, jota aikaisemmin on käytetty siunauskappelina. Nykyään siellä on kesäisin kesäkirkkoja ja virsiseuroja.