Kuva pianosta ja nuottikirjasta

Musiikki

Teuvan seurakunnassa on monta aktiivista kuoroa.

Kirkkokuoro

Kirkkokuoro on iloinen parinkymmenen eri ikäisen laulajan joukko. Laulamme neliäänisesti ja kaikkiin ääniin kaivataan lisää laulajia. Harjoittelemme torstaisin klo 18. Kuoroon kuuluminen on ilmaista, ja kuoro kustantaa jäsenilleen kuoropuvun. Laulamamme laulut eivät ole vaikeita, ja kuorossa laulaminen on mukavaa.

Kuoro palvelee silloin tällöin jumalanpalveluksissa ja erilaisissa kunnan ja seurakunnan tapahtumissa. Pyhäinpäivänä kuoron perinteenä on ollut järjestää kahvikonsertti. Kuoron adventti alkaa jokavuotisesta adventtivesperistä ja joulunaikaan mahtuu vierailuja palvelutaloissa. Välillä olemme myös konsertoineet muissa seurakunnissa.

Järjestämme myös monenlaista virkistystoimintaa. Keväisin keräämme rahaa toritapahtumassa. Teemme monenlaisia retkiä ja joka vuosi pidetään joulujuhla.

Jos kiinnostuit, ota yhteyttä kanttoriin. Kuoroon tulijoille on pieni koelaulu, jossa saa laulaa minkä tahansa tutun ja helpon laulun.

Seurakuntakuoro

Seurakuntakuoro on vanhemman väen kuoro, jossa on hyvä henki ja yhteisöllistä toimintaa. Kuoro toimii eläkkeellä oleville kohtaamispaikkana. Mukaan laulamaan voi tulla kuka vain eikä laulukokeita järjestetä. Tärkeintä on musiikin äärellä yhdessä oleminen. Monen kuoroharrastus on jatkunut seurakuntakuorossa, kun kirkkokuorosta tai muista kuoroista on jäänyt ”eläkkeelle”. Seurakuntakuoroon otetaan mielellään uusia laulajia vastaan sekä mies- että naisääniin.

Seurakuntakuoro laulaa hengellisiä lauluja ja virsiä sekä Siionin kanteleen lauluja 2 ja 3-äänisesti.

Satakielet

Satakielten laulajat ovat 6-12-vuotiaita, mutta itse kuoro täytti vuonna 2016 30 vuotta. Kuoron on perustanut 1986 kanttori Esko Ruuska. Kuoron kautta on vuosien aikana kulkenut toista tuhatta laulajaa. Ensimmäisillä kuorolaisilla on jo nykyisten kuorolaisten ikäisiä lapsia.

Kuva seurakuntakuorosta